Rok 2007 až 2008 celosvětově změnil reklamní průmysl a způsob komunikace. Firmy byly nuceny utlumit své rozpočty. Také přišly nové komunikační nástroje, které se ukázaly daleko efektivnější než původní sestava – TV, outdoor, print. Začalo stěhování.
Lidé dnes komunikují prostřednictvím internetu a sociálních sítí, používají chytré mobily, tablety, místo televize jsou raději mezi lidmi někde venku se svými novými „hračkami“.
Naprostým fenoménem se staly sociální sítě, a díky nim i sdílení odkazů, fotografií a hlavně videí.
Díky internetu a sociálním sítím se dá dnes komunikovat prakticky s každým zástupcem cílových skupin, od dítěte až po důchodce. Jsou to tak rozšířené nástroje, že platnost a účinnost reklamy prostřednictvím klasických nosičů upadá.
Je zde však „ale“
Na sociálních sítích se to musí umět. Nejde jen tak něco hodit na „fejs“ a net. Klíčem je ucelený systém, tonalita i kvalita příspěvků, jde o promyšlenou správu strategicky vytvořených profilů a každodenní taktickou komunikaci s cílovou skupinou, která ale zároveň pobaví a zaujme. Je třeba vytvářet emoce, aby vůbec bylo možno myšlenku předat a komunikovat.
Dobře provedená komunikační kampaň prostřednictvím sociálních sítí a nových médií může nahradit rozsáhlou, několikamilionovou kampaň v TV a tištěných médiích.