Silná, zdravá a prosperující značka

Pozadí kampaně

Mlékárna Moravia Lacto uvedla před 6 měsíci na trh nový produkt – tvrdý sýr Herold, vyráběný na základě původní receptury. Sýr byl uveden na trh v podobě bochníku, krájeného u pultu nebo v již připraveném balení o hmotnosti 160 g. Zalistování produktů probíhalo pomaleji a nebylo plošné.

Cíl kampaně

Prezentovat spotřebitelům kvalitní značkový výrobek, který by vyplnil prostor na trhu v rámci nabídky českých sýrů a přiměl konzumenty k jeho koupi a vyzkoušení. Součástí byla i podpora zájmu samotných obchodníků a řetězců. Sýr Herold je kvalitní a výjimečný tvrdý sýr, zrající nejméně 6 měsíců ve zracím sklepě. Jeho ambice je konkurovat českým i zahraničním sýrům vyšší kvality za přijatelnou cenu. 

Provedení kampaně

Na základě rozpočtového minima a definované cílové skupiny byla navržena interaktivní kampaň v online, na sociálních sítích, podpořená PR.

Hlavní komunikační nástroj byla prezentační videa ve 12 mutacích. Jejich úkolem bylo zaujmout emocionálními atributy, prezentovat zákaznickou zkušenost, vytvořit sounáležitost s aktéry videí, ale i pobavit.

Vytvořený traffik zákaznického zájmu byl směřován na soutěžní web (hledaseherold.cz), kde byla prezentována spotřebitelská soutěž. Podmínka k soutěži byla odvážná, zákazník měl povinnost zakoupit dvě balení výrobku. Zájem o soutěž byl naplněn nad očekávání.

Hlavní komunikační kanál byly sociální sítě, doplněné o vybraná online média v mixu zaměření na muže i ženy, na ženy, na hospodyně obecně. Podpůrnou složkou bylo promyšlené PR, jak v online, tak v printových médiích.

V případě zájmu o navržení silné cílené komunikace s hlubokou empatií do nitra spotřebitele, ať v menší nebo rozsáhlé kampani, neváhejte nás kontaktovat: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Dosažené výsledky kampaň – základní data

Pro kampaň byly použity dva komunikační kanály:

  • Online media – nasazení bylo tvořeno výběrem titulů pro danou CS
  • Sociální sítě s PPC reklamou

Online média, display pozice – bannery

Zde se dosáhlo 38 262 kliků s velmi nadprůměrným CTR 0,55% (průměr okolo 0.22%)

PPC – prokliková reklama

Zde se dosáhlo 16 554 prokliků za průměrnou CPC 10,51 Kč. S afinitním zásahem 172,44 % na definované CS. S kampaní se tedy celkem setkalo 54.816 aktivních účastníků (aktivně sledovaly reklamu, nebo se přímo zapojili do soutěže)

Celkový dosah online kampaně dle médií

Display pozice vidělo 2.105.284 osob a bylo vygenerováno 1.774.207 unikátních prokliků

Celkový dosah sociální sítě – facebook

PPC reklama na sociálních sítích
V rámci působení samotného facebook profilu byl celkový dosah 8.316.853 osob.

 

Závěr – jak to dopadlo

Kampaň splnila předpoklad a očekávání, vzbudila zájem spotřebitelů o produkt Herodl. Samotný dosažený afinitní zásah byl naprosto nadprůměrný, a to taktéž o spotřebitelskou soutěž. Prezentační videa měla nadprůměrnou sledovanost. Největší zájem byl o videa „Matka“, „Blogerka“ a „Manželé“.

Produkt se stabilizoval v prodejních sítích, výrazně se navýšil jeho listing a posílila jeho face pozice na samotných regálech.

Prodeje stouply o 500% oproti předešlému období, prodeje jsou stabilní i po skončení kampaně. Vše se bude ještě vyhodnocovat v dalších obdobích.

V případě zájmu o navržení silné cílené komunikace s hlubokou empatií do nitra spotřebitele, ať v menší nebo rozsáhlé kampani, neváhejte nás kontaktovat: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Prvky kampaně drobná ukázka:

Bannery kampaně

Pro komunikaci v rámci online titulů bylo využito několik různých mutací bannerů. Zde jsou některé z nich, polovinu tvořily bannery s umístěním videa.

      

 Videa

Videa byla vytvořena tak, aby prezentovala spotřebitelskou příležitost, upozornila na nový – neznámý produkt, který je nutné na regálech hledat (omezený facing). Připojeny byly emocionální atributy produktu. Hlavní aktéři měli plnit roli – každý jsme jeden z vás. Jednalo se o průřez cílovou skupinou spotřebitelů. Někdo se našel, druhý viděl to, co nemusí, další byl postavou potěšen. I z toho důvodu byl kladen velký důraz na výběr jednotlivých aktérů. Videa doplňoval soutěžní tag.

Proč ochutnat sýr Herold - celá série na kanálu Youtube

Vybrané ukázky

Manažer                                                                                Dáma

   

 Manželé                                                                                Světák

   

Blogerka                                                                               Matka

   

 

Dalším prvkem byly emotivní produktová videa ve stopáži 10 sekund, v 6 různých provedeních dle aktéru předešlých videí.

Sýr Herold chutná každému - celá série na kanalu Youtube

Vybraná ukázka